Премиерата на операта Пепеляшка

КУЛТУРА ВСЕКИ ДЕН Премиерата на операта Пепеляшка

Премиерата на операта Пепеляшка

Премиерата на операта Пепеляшка се състоя на 04.07.2018г. в Летния театър във Варна.

Този спектакъл бе част от ММФ „Варненско лято“ 2018 и от модула Опера в Летния театър.

Премиерата на операта Пепеляшка от Джоакино Росини бе едно наистина ново и паметно събитие за публиката, фестивала и града, защото бе със специалното участие на варненката Валентина Куцарова, която се радва на блестяща оперна кариера зад граница.КУЛТУРА ВСЕКИ ДЕН Премиерата на операта Пепеляшка

Премиерата на операта Пепеляшка имаше и редица други достойнства – участието на Маестра Николета Конти като диригент-постановчик, режисьорското виждане на Екта Кара, която реализира класическия сюжет и музика със съвременните средства на комикса, модерните костюми на Занда Занда, сценографията на Ефтер Бронзе, светлинният дизайн на Метин Кочтурк и разбира се великолепното пеене на солисти и хор.

В главните роли, фестивалната публика имаше честта да чуе, под съвършеното музициране на оркестъра на Държавна операВарна  , следните изпълнители и гости: ДОН РАМИРО – Пабло Камесеийе, ДАНДИНИ – Свилен Николов, ДОН МАНИФИКО – Делян Славов, КЛОРИНДА – Ирина Жекова, ТИСБА – Вяра Железова, АНЖЕЛИНА – Валентина Куцарова, АЛИДОРО – Евгений Станимиров.КУЛТУРА ВСЕКИ ДЕН Премиерата на операта Пепеляшка

Премиерата на операта Пепеляшка започна точно на време, а публиката посрещна с топли аплодисменти диригентката Николета Конти.

Маестра представи оркестъра с поклон и стилно, отговорно и сериозно  дирижираше спектакъла през цялото време.

Мелодичната бляскава увертюра обещаваше чудесен спектакъл в типично росиниев стил.

След оркестровото встъпление  весело и закачливо с много комични ефекти и великолепна актьорска игра започна първо действие.

В него се откроиха тъжната ария на Пепеляшка, певческият квартет на трите сестри с Алидоро, както и мъжкият хор, облечени със съвременни костюми, бомбета и куфари в стил 20 в.КУЛТУРА ВСЕКИ ДЕН Премиерата на операта Пепеляшка

Речитативите secco с клавесин имаха особено очарование и осъществяваха музикалните разговори между героите, придвижвайки действието напред.

Арията на Дон Манифико бе пълна с технически, текстови трудности и хумористични ефекти, които донесоха одобрителни аплодисменти от публиката.

На сцената се появиха Рамиро и Дандини, които си размениха ролите за да проучат кандидат невестите.КУЛТУРА ВСЕКИ ДЕН Премиерата на операта Пепеляшка

Дуетът между преоблеченият принц и Пепеляшка, започна със самостоятелно изложение на всеки от героите, след което се сляха във вокален ансамбъл.

Трудните партии и на двата персонажа донесоха много сърдечни аплаузи.

Последва арията на Дандини с китара в ръка, изпъстрена с много колоратури, която скоро се разви като квартет между него Дон Рамиро и сестрите: Тисба и Клоринда.

Финалната сцена между всички герои на сцената бе бравурна, наситена със скоропоговорки и прозвуча мащабно и въздействащо.

Докато сменяха декорите на екраните се проектираха комикс – анимации, които имаха индиректна връзка със сюжета.КУЛТУРА ВСЕКИ ДЕН Премиерата на операта Пепеляшка

Втора картина започна с много труден в певческо отношение хор.

Мъжкият дует Рамиро – Дандини бе висш пилотаж като вокална техника и се състоеше от контрастни мелодични линии.

Многократното ансамблово преобразуване между персонажите като квартет и квинтет бяха от висока класа и подготвиха голямата ярка и интересна ария на Пепеляшка, изпъстрена със сложни интервали и капризни пасажи.

В контраст изпъкна кантилената на Дон Рамиро, с прекрасни височини и раздвижени юбилации.

Преди антракта прозвучаха още брилянтния дует bel canto между главните герои, както и вокалните ансамбли квинтет и септет, с чаши в ръка.КУЛТУРА ВСЕКИ ДЕН Премиерата на операта Пепеляшка

След стандартния антракт второ действие зарадва публиката с още великолепни изпълнения от трета и четвърта картина, които донесаха щастливата развръзка на веселата мелодрама.

Адмирации заслужават всички арии и вокални ансамбли, защото показаха певческо майсторство и невероятна техника и култура на гласа в една определено бравурна опера, каквато е „Пепеляшка“ от Джоакино Росини.

Особено красиви бяха симфоничният музикален номер, на чиято звукова картина се разигра мизансцен от мъжкия хор с черни чадъри и вокалният сестет, чиито изпълнители се движеха като марионетки.КУЛТУРА ВСЕКИ ДЕН Премиерата на операта Пепеляшка

След сентенцията: „Моето отмъщение ще бъде да им простя!“ Веселина Куцарова, в ролята на Пепеляшка изпя две особено сложни и различни като певческа техника арии, на втората от които великолепно й пригласяше хора, под вълшебните пицикати в оркестъра.

Под много сърдечни аплодисменти и конфети, като на премиера, бляскаво и под искрящи викове: „Браво!“ на сцената отново се представиха всички артисти.

Цветя от Даниела Димова, директор на ТМПЦ Варна и весело празнично настроение белязаха фестивалната вечер на Опера в Летния театър.КУЛТУРА ВСЕКИ ДЕН Премиерата на операта Пепеляшка

Премиерата на операта Пепеляшка бе не само тържество на музиката на великия оперен майстор Джоакино Росини, но и на изкуството като цяло, защото само то има силата да ни държи живи.

автор Татяна Капричева
снимки Росен Донев

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

7 × = 70